zaterdag 29 mei 2010

vegetarisch barbequen

Wat een niet vleeseter en twee weinig vleeseters met een barbecue moeten? Tja, heel erg veel. Man en zoon kwamen ermee aan omdat ik had gevraagd eens te kijken wat zo'n ding kost, zetten hem in elkaar, vonden nog een halve zak kooltjes in de kelder die zomaar meeverhuist zijn vorig jaar, en ik als een razende aan de slag om het plan van zelfgemaakte tomatensoep te veranderen in een overwegend vegetarische barbecue. Op de biologische hamburgertjes na hebben we het apparaat ingewijd met spiesjes van kastanjechampignons en courgette, in olijfolie, limoensap, knoflook en fijngehakte koriander gemarineerde grote plakken aubergines, gepofte rode aardappels met boter en zout in folie, tomaten met tijm en een snufje zout in folie en erbij een yoghurt-knoflook-peterseliedip en een salade van lekkere delicatessesla met appel, alfafa en pijnboompitjes. De nieuwe bolbarbecue is in een mum van tijd heet en maar goed ook want na al dat lekkers te hebben opgegeten begon het meteen te regenen.
Zoon begint onze tekensessies steeds leuker te vinden en wilde graag in mijn schetsboek tekenen. Iets met eten omdat ik dat meestal doe sinds ik het Spaanse kookboek 1080 recepten heb gekocht, misschien nog wel meer voor de tekeningen dan de recepten want die zijn soms wel erg vlezig, waar ik dan weer vegetarische varianten op verzin. Zo gezegd zo gedaan en daarna hebben we er ook nog een gezamenlijke tekening bijgemaakt.

 

Geen opmerkingen: